вівторок, 4 квітня 2017 р.






Виховна година

Тема: Будьте здорові, діти!

Мета: розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток; поглибити знания дітей про здоров'я; дати поняття про те, що здоров'я кожного залежить майбугнє нації, всієї України; формувати комунікативну компетентність; виховувати ітерес до занять спортом, хороші звички, які сприяють зміцненню здоров'я.

Матеріал: олівець, аркуші паперу для малювання, на якому зображені порожні кружечки, кольорові кульки

Хід заняття.

I. Орг. частина.

II. Вступне слово вчителя

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирно небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих щастя не мине!

- Вітаючись, ми, зазвичай, кажемо: «Здрастуйте», «Доброго здоров'я!». Таким чином ми бажаємо одне одному здоров'я. У давнину казали: «Здоров'я — це нічого, але все без здоров'я — ніщо». Як правило, людина, яка ніколи не хворіла, зовсім не береже свого здоров'я.



Ш Осмислення знань
Вправа «Мікрофон»

- Що ж таке здоров’я? (учні дають віповді у мікрофон)

(Після обговорення один із учн!в зачитує визначення поняття здоров'я, що його дає Всесвітня організція охорони здоров'я.)

- Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тгльки відсутність хвороб чи фізичних вад.

Основною метою здоров'я є повноцінне життя й активне довголіття.

- У всі часи люди приділяли увагу своєму здоров'ю, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб та всілякі способи, за допомогою яких можна було зміцнити свій організм і залишатися бадьорими впродовж багатьох років.

- Діти, вам подобається ходити в походи? А гратись у веселі ігри? А плавати в морі, в озері чи в річці? (Відповіді дітей.)

- Це чудово, коли дитина здорова. Тоді и усе хочеться робити. I відпочивати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом.

- А коли ви захворієте, яке у вас самопочуття? (Відповді дтей.)

- Отож людині потрібне здоров'я, щоб учитися, рости і міцніти. Ви сьогодні навчаєтеся в школі, у веселій країні Знань. I шлях цей довгий. Щоб пройти його, треба мати міцне здоров'я, силу волі і велике бажання вчитися. А зустрічатимуться у вас на шляху не лише радощі, сміх, веселі витівки, а й перешкоди, певні труднощі, які треба буде подолати.

Щоб усе це подолати, кожному з вас потрібно бути здоровим, повним сил та енергії, щоб не пропускати шкільних занять.

Розповідь вчителя

- Діти - це майбутні робітники і вчені, науковці й космонавті, воїни і моряки, працівники поля й лісу, це ті люди, які прийдуть на зміну нинішнім патріотам рідної Вітчизни і будуть відстоювати та захищати її інтереси. А зараз поміркуємо: сьогодні ви ще зовсім маленькі, навчаєтесь у школі, але з кожним роком підростаєте, мужнієте і стаєте мудрішими. Час мине дуже швидко, і ви станете дорослими, великими і сильними. Ви підете навчатись, а потім працювати, будете здійснювати подвиги. Тому треба бути сильними, витривалими, щоб долати перешкоди на своєму шляху, бо їх буде багато, а це означає, що треба бути здоровим. На ваші плечі впаде тягар турбот не лише за себе. Лише здорова, сильна і витривала людина може щодня повноцінно і з великою віддачею працювати. Хвора і слабка людина не може працювати на повну силу, бо вона думає тільки про те, що в неї болить. А от здоровому все здорово! Здорова дитина здатна добре вчитися, чудово працювати, тому вона має силу, здоровий апетит і гарний настрій. А коли діти будуть здоровими, то виростуть з них сильні і здорові люди, тобто міцна і здорова нація, і буде сильною держава Україна. Бачите, як усе пов’язане між собою.

- Одному видатному лікареві Стародавнього Сходу належать такі слова: «Головним скарбом життя є не землі, які ти завоював, не багатства, що є в тебе в скринях… Головним скарбом життя є здоров’я , і, щоб його зберегти, треба багато чого знати.»

- Як ви розумієте ці слова?



Робота з прислів’ями.

- Уявлення нашого народу про здоров’я відображені в усній народній творчості, зокрема в прислів’ях та приказках.

- Хто з вас знає прислів’я про здоров’я?

Здоров’я не купиш, його розум дарує.

Як немає сили, то й світ немилий.

Здоровому все здорово.

Нема щастя без здоров’я.

В здоровому тілі – здоровий дух.

Бережіть здоров’я, його в крамниці не купиш.

Хто міцний плечем, тому і ноша не важка.

Хто спортом займається, той сили набирається.

Рухайся більше - проживеш довше.

- Молодці, багато знаєте народних висловів і вмієте їх пояснити. Чого вони навчають вас.(Відповіді дітей). Так, вони вчать берегти здоров’я, не марнувати його, бо хворим бути погано, дискомфортно, неприємно.



Малювання.

- А зараз на аркушах паперу намалюйте в одному кружечку сумне обличчя, коли людина хвора, а в другому – такий вираз обличчя, коли людина здорова.(Діти малюють кольоровими олівцями в кружечках вирази облич)

- А тепер давайте порівняємо два обличчя, що ви намалювали. Яке обличчя вам більше подобається: сумне чи веселе? Чому?

- Веселе. Тому що воно приємне, хочеться на нього дивитися (Вчитель демонструє малюнки дітей)

- Ось так і люди. Бувають веселі – це здорові фізично і духовно люди, а от сумні люди швидше за все – хворі. Народна мудрість говорить про те, що весела думка – половина здоров’я.



Декламування віршів.







Весело у світ дивіться,

Сум від себе проженіть.

Встали рано - усміхніться,

З радістю весь день живіть.



Усмішка, неначе сонце,

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Відразу радісно стає.



Той здоровий, хто сміється,

Бо нічого не болить.

Все йому в житті вдається

І чудова кожна мить.



Гарна думка серце гріє,

І чарівним все стає.

Доброта зцілити вміє

І здоров’ячко дає.



Будьте всі здорові , діти,

З усмішкою в світ ідіть.

Хай вам щиро сонце світить.

Всі здоровими ростіть.



- Доброта. Любов, добре ставлення до всіх людей. Усмішка і весела вдача – це справді, половина здоров’я. Така людина всіх навколо себе зігріває, дає позитивний заряд на цілий день, піднімає всім настрій. А гарний настрій – це запорука доброї роботи, удачі і здорової атмосфери в колективі.

- Діти, які ви знаєте правила, які допомагають зберегти ваш фізичний стан у відмінній формі? (відповіді дітей)

- Так, щоб бути здоровим, треба займатися фізкультурою і фізичною працею. Дотримуватися режиму дня, повноцінно і правильно харчуватись.

- Послухайте вірші про це.

Нездорова в нас дитина,

Не весела, а сумна.

Рідна дівчинка, єдина,

Чим засмучена вона?



В неї зубки заболіли,

Не до сміху, як болить.

Чистити їх не хотіла,

От сумна й настала мить.



Є для ігор місць чимало:

Двір, майданчик, двір і сад.

Тож не грайтесь, де попало,

Все тоді піде на лад.



Правила дорожні знайте.

По дорозі не біжіть.

Від дороги далі грайте –

Будете в безпеці жить.



Мити рук не забувайте,

Ноги мийте кожен раз.

Спати в ліжечко лягайте,

В строго визначений час.



Є ще слово невеличке

І приємно так звучить

Це хороше слово – звичка.

Нам без звичок не прожить.



Є погані звички й гарні,

Хай погані йдуть від нас!

А хороші звички,славні

Набувайте, в добрий час!





Робота в групах

1 група називає погані звички, що шкодять здоров’ю. Чому їх не треба набувати? (діти висловлюють свої думки)

2 група називає гарні звички, що допомагають зберегти здоров’я. (діти називають гарні звички)

- Прибирати й мити посуд після їжі

- Дякувати після того,як поїв

- Їсти перед телевізором

- Складати іграшки після гри

- Вітатися з друзями, рідними

- Чистити зуби

- Прийшовши зі школи, розкидати по кімнаті одяг, книжки

- Гризти нігті

- Прибирати постіль

- Мити руки перед їжею



Віночок здоров’я

-робота в парах

Учитель ділить дітей на пари й показує їм віночок із квітів. Потім роздає стрічки до віночка (кольорові смужки паперу) із завданням. Гравцям потрібно відповісти на запитання і висловити свою точку зору та прикріпити смужку до віночка.

Висновок Учені довели, що людині відпущено для життя на землі від 150 років і більше. А чому ж тоді ми живемо в кращому разі 70 і вже 50-60 років маємо купу хвороб, які заробили через своє безвідповідальне ставлення до власного здоров ’я, лінощі й небажання працювати над собою



Гра-змагання «Хто швидше?»

Учитель говорить дітям про те, що часто показником здоров’я людини є здоров’я її легенів: якщо легені здорові, то в них вміщується багато повітря. Після цього він пропонує провести своєрідне тестування й, викликавши до себе трьох учнів, роздає їм кульки. За командою діти починають їх надувати. Перемагає та дитина. Яка швидше надує кульку.



- Бережіть здоров’я, зміцнюйте й примножуйте його. І пам’ятайте про те, що здоров’я – найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.



ІV. Підсумок заняття

Учень декламує вірш





Знає воїн і лікар,

Столір і хлібороб –

Краще одне здоров’я,

Ніж багато хвороб.

Краще хай посмішка сяє,

Ніж з болячками бій.

Краще хай пісня лунає,

Аніж розмови про біль.



Людина має радіти

Тому. Що природа дає.

Розумному треба вміти

Слухати тіло своє.

Дурня усяка хвороба

Завжди підстереже.

Тож бережи здоров’я,

Й воно тебе збереже.






- Світ великий, було б здоров’я,- каже народна мудрість.

Немає коментарів:

Дописати коментар